tirsdag den 11. januar 2011

Velkommen.

Velkommen til Hobbitblog.

Bloggen er en del af mit linjefag MKD (Medie, Kreativitet og Digital Dannelse).
Linjefaget går ud på, i meget grove træk, at skabe interesse for digitale medier, og styrke børn og brugeres færdigheder og kompetencer indenfor disse.

I løbet af min praktik, vil jeg bruge bloggen til at dokumentere aktiviteterne på stuen Hobbitterne. Jeg vil mest følge de aktiviteter der allerede er skemalagt, og sammen med børnene fotografere beskrivende dele af aktiviteterne. Ligeledes vil jeg prøve et par medielege af.

Hvorfor overhovedet blogge i en børnehave? En blog er et meget overskueligt og nemt tilgængeligt medie. Det kræver ikke andet end en pc med internet adgang og et digitalkamera/telefon med kamera. Det er noget, de fleste allerede er flittige brugere af, og mange børnehavebørn også allerede har stiftet bekendskab med.

Jeg håber på, at I forældre, vil besøge bloggen et par gange, i løbet af min praktik. Hvis I får lyst, må I meget gerne, skrive en kommentar, da det er det bedste bevis for mig på, at jeg har skabt en bro mellem institutionen og hjemmet. En kommentar behøver ikke være andet end en tilkendegivelse i form af "fint indlæg"!  

Bloggen vil ikke blive brugt til billeder af børnene, da en blog er offentligt tilgængelig, og brugen af billederne ikke går ind under internt brug. Bloggen vil også forblive anonym, på den måde, at jeg ikke skriver adresse og hvilken børnehave jeg er i praktik i.

Jeg glæder mig til at fotografere lidt med børnene og blogge til jer forældre.
kærlig hilsen Nicolai.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar